Quote P: "een warm welkom in een koud land" - Reisverslag uit Calgary, Canada van Yvette V - WaarBenJij.nu Quote P: "een warm welkom in een koud land" - Reisverslag uit Calgary, Canada van Yvette V - WaarBenJij.nu

Quote P: "een warm welkom in een koud land"

Door: Yvee

Blijf op de hoogte en volg Yvette

02 Oktober 2014 | Canada, Calgary

De 29ste vertrok ik dan, de controle freak die al dagen tegen de vlucht opzag. Want iedereen die mij kent weet dat ik een hekel heb aan de douane, onbekende dingen regelen en vooral een strak tijd schema. Guess what.... niks heb je onder controle! Het begon al met een file naar Schiphol, meer dan een uur vertraging met het vliegtuig en een aantal onverstaanbare piloten, ach...ze zouden wat ' doorvliegen' en de stewardessen zeiden... " anderhalf uur om over te stappen? lukt makkelijk joh" . Dus ik en de aardige canadese buurvrouw in het vliegtuig gingen lekker aan de wijn en filmpje kijken maar!

Op Calgery aangekomen nog 30 minuten om over te stappen dus kon niet eens genieten van 1 van de mooiste beeldhouwwerken daar....en ja hoor meneertje van de douane zegt dat ik NU mijn visum moet regelen bij immigration....zie ik een leuk rijtje mensen staan en geen beweging...(hallo en mijn koffer ophalen en overstappen dan???) lang verhaal kort.... de rij schoot niet op en ik en een ander nederlandse dame (die " ff" kwam werken) en meneer "gereedschap" (moest ook blijkbaar gechekt worden) zagen het al gebeuren wij gingen onze volgende vlucht missen.... Wij een hoop lachen gieren brullen en de dame had niet eens papieren of iets om aan te tonen wat ze kwam doen in canada, ik daarentegen een heel BOEKWERK...meneertje gereedschap zat wel even dik 20 minuten bij de ondervraging....

Toen ik EINDELIJK aan de beurt was tegelijkertijd met de NLse dame en nog 5 minuten had om over te stappen ging de booskijkende douane ff moeilijk & serieus lopen doen, en ik kreeg spontaan de slappe lach, moest mijn kennis bellen in canada en 5 minuten later visum binnen en hij kon opeens vriendelijk zijn.... bleef uitgebreid lullen over snowboarden en hoe koud edmonton is....maar mijn vliegtuig was weg.

Ik dacht altijd dat ik een hartaanval zou krijgen maar het tegenovergestelde gebeurde, ik doorrollen met mijn slappe lach en werd vriendelijk geholpen door het personeel ( jaaaa dat zijn ze hoor de canadazen!!) en anderhalf uur later kon ik weer vliegen naar edmonton, nog een hoop " random" checks verder en ik zat! BTW de dame naast mij bij de douane zag ik alleen niet meer... hopelijk niet terug gestuurd naar nederland?

Anyway ik kwam eindelijk aan in edmonton, en ja hoor een warm welkom voor zon koud landje!!! een paar awkward hugs verder en ik zat te doezelen in de mega hoge huge ass auto, en alles werd weer eens voor me gekocht en gedaan.... wat een gastvrijheid hier, belachelijk gewoon !!! maar moeilijk erover doen kon ik niet want volgens mijn tijdzone was het 4 uur s' nachts....

En guess what, nog geen enkele husky gezien hoor! en die bergen ook amper!!! totdat ik de bus pakte naar de universiteit en BAM NATUUR! HUGE ASS CAMPUS....vol met ' internationale' studenten, nou ik zie toch echt maar 1 cultuur hoor maargoed.... ondanks dat er een hoop gewerkt en geklust word aan de uni is het prachtig!

en rara wie weer in het freaky verlaten gebouw met paspoppen haar stage mag doen....IK

*Cultuurverschil = bushaltes kennen ze hier niet! je moet blijkbaar weten op welke hoek van de straat te staan....en dan komt er wel 1tje opdagen?

*cultuurverschil 2 = everything is huge & Big en FF lopen naar de supermarkt is niet te doen...want voetpaden kennen ze niet en ze doen alles met de auto.....


  • 02 Oktober 2014 - 11:55

    Mirabelle:

    Succes yvet xxz

  • 02 Oktober 2014 - 16:34

    Dorothy Van Berkel:

    ja er zijn sommige dingen die je nooit onder kontrolen zult krijgen. Maar je bent er!✈️ Prepare for the winter ❄️❄️❄️❄️⛄️⛄️⛄️⛄️⛄️⛄️ .het zal zwaar zijn want ons winters zijn niets vergelijken met Canada. Veel sucess !,,,,

  • 03 Oktober 2014 - 09:29

    Joann:

    ik zei het begin er maar niet aan doe de groetjes aan tammy en veel dankjes en hugs van mij

  • 05 Oktober 2014 - 16:01

    Ria Korst:

    Lieve groeten, ben blij dat je goed aangekomen bent.

    Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Actief sinds 02 Okt. 2014
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 3903

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 01 Mei 2015

Canada

Landen bezocht: