Over de helft! - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Yvette V - WaarBenJij.nu Over de helft! - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Yvette V - WaarBenJij.nu

Over de helft!

Door: Yveee

Blijf op de hoogte en volg Yvette

19 Januari 2015 | Canada, Edmonton

Jazeker we zijn over de helft van mijn stage! De feestdagen lijken ondertussen alweer een eeuwigheid geleden als ik de stapel artikelen op mijn bureau zie verdubbelen. Om mijn stageproject iets meer richting te geven werd me namelijk aangeraden om 2 vakken te volgen. Niet dat er ook maar een les bestaat die mij kan voorbereiden op die deadlines die ik heb gehad. By the way mijn engelse schrijfvaardigheid is stukken better dan mijn nederlands - no worries!

Vorige week was toch echt een dieptepunt met -28 en een gevoelsmatige temperatuur van -45. Ik hoefde alleen maar naar de bushalte te lopen (3straten) en ik was verbrand. Verbrand? Jazeker mijn neus was rood en vreemd genoeg andere lichaamsdelen die normaal gesproken het nooit koud hebben hadden ook lekkere verbrand plekken. Ik kom terug op mijn statement "je kunt je erop kleden". Hell no! die gure wind ging zelfs door mijn peperdure jas voor -20 heen en mijn nog duurdere schoenen waren bevroren van binnen. Ondertussen was mijn waterflesje in mijn rugzak een blok ijs, mijn mobiel & mpg4 speler dood en heel mijn lichaam deed piin. WELCOME TO EDMONTON....

Vorig weekend ben ik gaan 'snowshoeing' in Elk Islan National Park waar ik al met peter was geweest eind oktober. Gelukkig maar want met -18 (ja het viel opeens mee) waren de ramen van de bus bevroren en kon je niks zien. Gelukkig had ik de bizons al gezien maar mijn mede reisgenootjes niet. Vervolgens gingen we met plastic platen door de bossen lopen terwijl het sneeuwde. Ik had mijn snowboardoutfit aan en had zelfs mijn regenbroek uitgeleend aan mijn collega ( die het uiteindelijk niet aantrok...). Terwijl ik van de natuur genoot liep de rest van de groep te zeuren dat het koud was, goh trek dan ook geen uggs aan met een legging. De groep werd steeds slomer, en 1 grietje liep de hele tocht te janken van de kou. Ik daarintegen vond het geweldig want ik had pas na 10 minuten door dat we eigenlijk over een bevroren meer aan het lopen waren, wat je niet zag door de 3 meter sneeuw erboven op.

Volgende week ga ik met dezelfde organisatie snowboarden net buiten edmonton. Eerst wacht ik dat tripje af en of het net zo bagger is geregeld voordat ik Marmot Basin (snowboardweekend) boek. Maar zoals afgesproken ben ik meer gaan genieten van Canada en laat ik steeds meer die stage achter ( ja sorry een heel verhaal op zijn eigen zoals ik al zei). Vooral vervelend omdat veel van de professoren naar Nederland, Belgie of Engeland gaan in februari. HALLLO ik wil heel graag mee, maar nee ik mag weer ijsberen op kantoor.

Slecht nieuws: familie vermeer is lekker thuis.... en ik zit hier maar na te denken wat ik kan doen om gvd iets positiefs te maken van die stage...

Goed nieuws: deze week was het opeens boven 0! Veel gewandeld en uitgegleden. Wat is het lekker om buiten te lopen en niet te bevriezen. Ondanks dat ik dus niet 'ff' heen en weer vlieg naar Nederland heeft de familie Boogers iets leuks geboekt. EINDELIJK JASPERS! Ja Ja, al die mooie fotos van Canada met beren, bergen, meren zijn vooral op die plek gemaakt...en ik ga daar lekker heen en mijn nummer 1 van mijn bucketlist doorstrepen.

See you later alligator





  • 19 Januari 2015 - 10:03

    Jacqueline:

    Het Yvette! Wow hoe stoer wat je daar mee maakt met zo'n extreme kou! Jammer dat he stage nie helemaal is wat je ervan verwachtte misschien, maar top dat he probeert lekker positief te blijven! Succes nog! En heel mooie tijd in Jaspers natuurlijk! Groetjes uit Amsterdam

  • 19 Januari 2015 - 12:49

    Dorothy:

    i warned you about the cold. I survived 17 winters so you can survive one! Give my family my love and have fun in Jasper. When are you going? Greetings from Dorothy

  • 19 Januari 2015 - 16:42

    Yvette:

    Hey Jacqueline, damn was vergeten jouw stereotypes van canada hier in te vermelden haha blijf lachen om die link die je stuurde!

    En dorothy ik ga 15 feb, en heel veel liefde voor jouw familie, hun zijn de rede dat ik hier alsnog kan genieten zonder een auto of familie :)

    XXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Actief sinds 02 Okt. 2014
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 3915

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 01 Mei 2015

Canada

Landen bezocht: