Feeding the husky obsession - Reisverslag uit Canmore, Canada van Yvette V - WaarBenJij.nu Feeding the husky obsession - Reisverslag uit Canmore, Canada van Yvette V - WaarBenJij.nu

Feeding the husky obsession

Door: yvee

Blijf op de hoogte en volg Yvette

02 Maart 2015 | Canada, Canmore

Het is weer even geleden!
Inmiddels nog minder dan 2 maanden te gaan, en wat een ijskoude hel is het geweest. Vandaag was het maar -3, zonnig en ik ging meteen de deur uit en WEG. Ja het is van -20 naar -5 gegaan en weer naar -30... maar we leven nog. Dus wat doe je als het fucking koud is? juist winteractiviteiten! Ben even weesten snowboarden, naar het silver skate (DUTCH) festival gegaan in edmonton waar je kon snowshoe-en (again), ijssculpturen bekijken, krokkette eten, country x skieen of zoals wij het langlaufen noemen en HUSKIES KIJKEN. Ja mijn obsessie is goed gevoed de afgelopen maanden want ik heb ook weer iets van mijn bucketlist kunnen strepen: sleeën in de bergen en voortgetrokken worden door huskies :) Dit was wel even 7 uur in de auto zitten en 7 uur terug maar het was het waard!!! De huskies die wij hadden waren de echte slee honden, dus de mini varianten met weinig vacht. De andere teams hadden de siberische huskies maar die waren best zielig want die moesten een jasje aanvanwege de kou en schoentjes omdat de pootjes kapot gaan van het rennen (ACH GERUM). Maar wat een verschil was CANMORE, bergen....zon....bossen en maar liefst 5 graden! Vervolgens heb ik de hele middag doorgebracht op een berg met 100-en huskies die allemaal even veel aandacht vroegen :) jep DAARVOOR KWAM IK : genieten en huskies kijken. Terwijl we weer terug reden, werd het weer industrie....sneeuw....ijs en grauwigheid. Wat doe ik nog in deze stad dacht ik? Terwijl ik nog aan het rondkijken voor andere tripjes naar BANF/ JASPERS of VANCOUVER kreeg ik te horen op mijn stage dat het toch echt volle bak word werken de laatste 2 maanden wil ik mijn onderzoek halen. WAT! ik ben hier niet alleen maar voor werk? heb genoeg weekenden opgegeven om onderzoek te doen, waar vervolgens niks mee werd gedaan of weer totaal werd omgegooid. Ik dacht FUCK IT...ik boek zelf wel een vliegtuigticket voor een weekendje naar vancouver, druk of niet. Ja hoor tickets zijn $400 ...een nachtje hotel $100.... en ik ben nou geen bepaalde held in autorijden hier voor minstens 8 uur aan een stuk door ijs en sneeuw. Dus met nog meer tegenzin naar stage, en maar rondkijken naar goedkopere tickets.... mensen om een auto mee te delen.... want we gaan hoe dan ook er nog iets van maken de laatste 2 maanden, want morgen is het gewoon weer -20 hoor....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Actief sinds 02 Okt. 2014
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 3914

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 01 Mei 2015

Canada

Landen bezocht: